Nechcete-li se sami vydávat do neznáma, je franšíza ideální způsob, jak se realizovat. Výběr toho správného projektu a konceptu ale v žádném případě nepodceňujte. Jde o velký krok a chyba by vás trápila možná i mnoho let.
Složitý výběr
Zapojení se do franšízového projektu je skvělý nápad. Nemusíte se o nic starat, nejdete do podnikání úplně od začátku a máte záruku zajetého byznysu, dohled zkušenějšího a v případě nouze i jeho pomocnou ruku. Franšízing se jeví jako skvělá podnikatelská příležitost a snadná cesta k úspěchu a spokojenosti. Není to ale pravidlo. Podceníte-li výběr toho pravého projektu, může se vám to v budoucnu vymstít. Prověřte si tedy hned v začátku všechny detaily, ptejte se, komunikujte a získejte jistotu, že svůj potenciál a energii vkládáte do něčeho, čemu věříte.
Není to jen o tom, že se přimknete ke značce, která je vám blízká. Musíte ji rozvíjet, komunikovat se zakladateli, respektovat jejich nastavení a vize a zároveň do podnikání dávat něco ze sebe. Pokud tedy s konceptem nesouzníte, nemá smysl se do něj zapojovat. Jen těžko byste pak plnili veškeré požadavky a vznikaly by nepříjemné situace, spory a výpovědi, za které se bohužel platí.
Za srdce
Počet franšíz v České republice se počítá na stovky, nabídka je tedy poměrně bohatá. Stejně tak rozptyl oborů, ve kterých se můžete zapojit. Čím dál oblíbenější je ale gastronomie. Kavárny, restaurace i pojízdné stánky prodávající kvalitní kávu. To všechno je franšíza, do které se může zapojit a šířit její jméno.
Na druhou stranu jde o podnikání jako každé jiné, jen s pár odlišnostmi. Není to jen o lásce k oboru, ale i vůli proniknout do světa byznysu, řešit peníze, byrokracii kolem zaměstnanců, hygienické a bezpečnostní podmínky a celou řadu dalšího. Máte sice podporu zakladatele franšízy, ale nesmíte pro něj být koulí na noze, kterou potáhne a bude vodit za ručičku.
Přidej komentář jako první k "Jak vybrat ideální franšízový koncept"