Zájem o ojetiny roste. Proč berou Češi autobazary útokem?

Docela to vypadá, že autobazar již není „sprosté slovo“ a doby, kdy se lidé koupí ojetiny příliš nechlubili, jsou minulostí. Alespoň podle statistik, podle kterých se v roce 2016 prodalo více než 700 tisíc ojetých automobilů a meziroční prodej tak stoupl zhruba o 6 %. Loňský rok byl pro autobazary ještě úspěšnější a někteří prodali dokonce o 25 % vozů více než v roce předchozím. Proč si Češi v nakupování ojetých vozů libují? Hlavním důvodem je výrazné zvýšení kvality služeb.

V roce 2017 se staly nejprodávanějšími ojetinami vozy značky Škoda. Autobazary uvedly, že největší zájem byl o model Octavia a následovala kompaktní Fabia. Z hlediska barevného provedení zákazníci preferovali bílou, modrou a stříbrnou. Průměrné stáří ojetého vozu v roce 2017 bylo 9 let a cena cca 181 tis. korun.

Ze statistiky Asociace prodejců použitých automobilů (APPA) vyplynulo, že v loňském roce nadobro uzavřelo brány 67 autobazarů. Zároveň vzrostl export ojetin do zahraničí o cca 4 %. Důvodem byl příznivý kurz české koruny a eura.

Odborníci uvedli, že rekordní čísla mají svá opodstatnění. Kombinace dobré ekonomické situace, vysoká úroveň kvality služeb a dostupnost finančních produktů byla pro spoustu Čechů silnou motivací k obměně vozového parku. A právě důraz na celkovou kvalitu zapříčinil zánik několika desítek méně seriózních prodejců.

Na českém trhu s ojetými automobily však nepůsobí pouze velcí hráči. Stále zda existuje poměrně dost menších firem, obvykle rodinného charakteru. I tito prodejci zaznamenali meziroční nárůst o cca 6 %. Autobazary s nabídkou přesahující stovku vozidel však hlásili navýšení v průměru o 12 %. Nejhůře na tom byli prodejci, jejichž nabídka není větší než 30 vozidel. Prodeje v mini autobazarech se naopak propadly o cca 7 %. Ze statistik jasně vyplývá, že český zákazník preferuje středně velký až větší autobazar.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Přidej komentář jako první k "Zájem o ojetiny roste. Proč berou Češi autobazary útokem?"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*